Page 1 of 4

Bezmiega diskoķerra

Posted: 05 Nov 2011, 23:26
by Bezmiegs
Sveiki!
Tātad, šis būs raksts par manu pirmo auto.
Sākumā bija domāts taisīt par ikdienas auto, bet beigās pārdomāju (bildēs varēs redzēt kāpēc)
Sadabūju to kādā jaukā aprīļa dienā, 2010. gadā.
Palaimējās, ka kaimiņos šķūnītī stāvēja smuks 2101 ar nobraukumu 22 000 km :shock: . Sarunāju ar īpašnieci un vienā jaukā dienā aizbraucu pakaļ. Izrādījās, ka žigulis tajā šķūnītī nostāvējis 10 gadus :shock: Neko, abi ar tēti nocēlām no klučiem, sapumpējām ratus un vilkām mājās. Kad tikām līdz mājām, pirmais ko izdarīju, noņēmu jumta bagāžnieku, jo skats ar viņu bija drausmīgs :D
Pēc tam visu nomazgāju. Nākamajā dienā sāku jaukt visu ārā, un zem aizmugurējā krēsla atradu kravu ar kkādām pelavām, kuras tur žurkas ir sastiepušas un kaudzi ar baltiem tārpiem. :D Iztīriju visus tārpus un citu drazu un pakaļējo beņķi uz kādu laiku aizmetu nah*j prom :D
Pēc tam ieraudzīju grīdas stāvokli. Caura kā čederas siers.
Pēc tam ieskatījos motortelpā. Tur atradu 1.2 motorīti :D Nedaudz sakopu, apskatījos, kas notiek ar svecēm, ielūkojos karburatorā, sadabūju puslitriņu ar benzīnu, pieštellēju puslitra pudeli motortelpā (jo bāka bija pilna ar kkādu vecu dīvainu benzīnu, kurš smirdēja kā elle) un aidā. :D Žiks gāja pieņemami, pat ar 1.2 motorīti zem kapota. Pielaist uz sarteri nevarēja, jo akumulatori negrieza, tāpēc ievilkām ar busu. Ievelkot gadījās tā, ka gandrīz ieskrēju busā, jo redz nevarēju izņemt no ātruma (pēcāk atklājās, ka vainīgs ir salipušais sajūgs).
Bet braukt tāpat gribas. Tāpēc ar kaimiņu izdomājām vienu veidu, kā pielaist to žiguli tā, lai vismaz ar pirmo robu varētu zāģēt (zinu, skan drausmīgi, bet vismaz uz priekšu kust :D ). Kādā vakarā braucot pa vietējo ceļu izdomāju nospiest sajūgu un gāzi reizē (nejautājiet, kā tas man ienāca prātā) un qualā, sajūgs strādā! :yahoo:
Bet diemžēl viss beidzās ar to, ka šis motorītis stāv šķūnītī dēļ tā, ka eļļas spiediena nav. Tā nu tika iegādāta 1,5 l dvēselīte no 2103. Samainīju motorus, iegādājos arī bezkontaktu aizdedzi, uztaisīju pieklājīgāku bāciņu un ieliku bagāžniekā, daļēji saliku atpakaļ salonu, sataisīju pāris sīkumus un krūmu/pļavas žigulis gatavs! :D
Žigulis perfekts, komforts - nulle, viss grab un klab, benzīnu rij kā nelabais (nu labi, šī problēma jau daļēji novērsta). Bet salonā vismaz silts un lietus nelīst iekšā (izņemot, ja ir stiprs lietus :D)
Pašreizējais setup`s: 1,5 l motors no 2103, 2101kārba, īsais reduktors, bezkontaktu aizdedze un nezināmas izcelsmes karburators. Priekš pašreizējā setup`a iet pietiekami labi. Kad būs vairāk laika, noņemšu galvu, aizvedīšu noslīpēt, izpucēšu kanālus, pajaukšos dziļāk motorā, apskatīšos, kas notiek ar gredzeniem utt.
Visā visumā, šīs mašīnas ideja - vāģis priekš izklaides brīvajos brīžos. Un arī pēc burkāniem uz lauka var aizskriet :D
Bildes būs, tikai mazliet vēlāk.

Re: Bezmiega diskoķerra

Posted: 05 Nov 2011, 23:51
by Bezmiegs
Šeit ir video, kā tas aparāts gāja ar visu pašreizējo komplektāciju, izņemot bija cits karburators.
Video uzņemts kkad vasarā. Nepievērsiet uzmanību komentāriem :D Pie stūres es, Bezmiegs, filmē kaimiņš.
P.s. tas, kas visu laiku salonā čīkst, ir nepieskrūvētais pečkas radiators. Tagad jau sen kā viss ir sataisīts, jo apriebās tā čīkstoņa un ūdens jau sāka tecēt uz kājām. :D
http://tinypic.com/player.php?v=1haz2s&s=5
Skataties, vērtējat. :)

Re: Bezmiega diskoķerra

Posted: 06 Nov 2011, 01:19
by Bezmiegs
Šeit arī dažas bildes:

Šāda izskatās apakša. Cerams, ka var kaut ko saprast.
Image

Šeit dažas bildes no brīža, kad tikko bija ielikts 1.5 motors

Image

Image

Image

Image

Šeit jau pēc pirmajiem braucieniem ar jauno motorīti.

Image

Image

Un te atgadījās neliels negadījums. Tikko biju pārvilcis vadus un saregulējis visu, kā arī pielicis starteri. Ieliku aķi no busa, šķīlu klāt, izdomāju izmest mazu aplīti. Aizbraucu līdz ceļgalam, apgriežos, braucu atpakaļ, netālu no šķūnīša sāk slāpt nost un no kapota apakšas sāk parādīties dūmi. Un dūmi ar katru mirkli aug. Fiksi atrāvu vaļā kapotu, a tur :o viss vienos dūmos un liesmās. Labi, ka tuvumā bija ūdens truba, sagāzu virsū ūdeni (jā, zinu, ka tā nebija tā labākā doma, taču tas ir labāk, nekā ja žigulis nodegtu kopā ar metru tālāk esošo kūti). Vairāk satraucos par tēta aķi, kuru izcēlu no busa, jo tas varētu maksāt vairāk par manu žiguli :D Bet viss beidzās samērā labi, aķis nebija būtiski cietis. Pēc tālākas apskates secināju, ka + vads, kurš iet no akumulatora uz starteri bija piespiedies klāt pie motora bloka un izolācija (prostā izolene) bija nonākusi nost un īsais bija ne pa jokam.

Tālāk bilde no ikvakara gonkas :D

Image

Image

Skrūvējam izpūtēju:

Image

Tikko ieskrūvēts vietā jaunais radiators, ventilators un ūdens sūknis. Iepriekš biju pārspriegojis siksnu un ūdenssūkņa gals nolūza un ventilatora lāpstiņas (ne pie tiem mazākajiem apgriezieniem) bija brutāli nolauztas un izsistas cauri visam radiatoram.

Image

Pārskrūvējam beņķi:

Image

Image

Image

Image

Lauku shortshifter`is :D

Image

Un šķūņinga beņķa stiprinājums :D

Image

Tas arī šim vakaram viss, rīt ielikšu bildes, kāds viņš izskatījās tikko atvests un nofilmēšu vēl vienu video.

Un lūdzams, saprotiet mani un nelamājiet, ka šādi nodzenu žigulīti. Manā skatījumā tas ir labāk nekā tolmets, jo bundža ir tiešām slikta stāvoklī. Jā, vizuāli vēl būtu ok, bet visi sliekšņi ir izrūsējuši, no grīdas vairs nekas nav palicis pāri un ritošai arī puse beigta. Plus es vēl iemācos kaut cik braukt un arī skrūvēt. :brauc:

Re: Bezmiega diskoķerra

Posted: 06 Nov 2011, 08:21
by Миша
:D Galvenie instrumenti pirmaja fona...amurs,plaķenes un izolene :mrgreen:

P.S. visus tevis nosauktos ši žiguļe defektus var noverst ar diezgan mazam izmaksam...ja tur tiešam viss nav izpuvis bet tikaj sliekšņi un grida :Nezinu:

Re: Bezmiega diskoķerra

Posted: 06 Nov 2011, 17:23
by girts.bricis
tieši, tā, grīdu es tev jau piedāvaju, sliekšņus ar kāds tirgoja, piekare-kapeikas izmaksā, un galu gala būš tāds zajibisais vaznīts.

Re: Bezmiega diskoķerra

Posted: 06 Nov 2011, 21:12
by Bezmiegs
Viss jau būtu labi, ja vien finanses nebūtu ierobežotas. Sataisīt šito uz skati būtu dārgi, ticiet man. Tur būtu jānomaina liela daļa no piekares detaļām, izpūtējs visā garumā, visa grīda, apšuvumi, sliekšņi, bagāžnieka sāni (tās vietas, kur nāk bāka un rezerves rats), apkārt lonžeroniem puse no metinājumiem jau ir vaļā, vēl būtu vēlreiz jāpārlasa motors, un vēl daudz sīkumi jāsalabo, kā arī jāpārkrāso, jo pēc maniem aprēķiniem, drīz no krāsas vairs nekas nebūs palicis pāri. Daudz lētāk sanāktu nopirkt vietā citu, labākā stāvoklī (ko arī es izdarīju). Un pats pēdējais, mans sapnis attiecībā uz žiguļiem bija 2106, kuru arī ieguvu savā īpašumā par salīdzinoši mazām izmaksām. Daudz labāk iegrūst naudu tajā, tur vismaz nav tik daudz izdevumu. Tehniskais stāvoklis vismaz ir labs, vizuālais gan diezgan drausmīgs, bet tuvākajā laikā tiks nomainītas visas durvis un priekšējie spārni, kā arī daži sīkumiņi un tad būs perfekts sestais.

Re: Bezmiega diskoķerra

Posted: 08 Nov 2011, 20:42
by Bezmiegs
Starp citu, kā īsti ir ar folkreisu? Ko tur vajag, ko nevajag?
Varētu tur žiks šādā stāvoklī piedalīties?

Re: Bezmiega diskoķerra

Posted: 08 Nov 2011, 21:13
by ar4ijs
Starp citu, kā īsti ir ar folkreisu? Ko tur vajag, ko nevajag?
Varētu tur žiks šādā stāvoklī piedalīties?
http://tv.delfi.lv/video/kIcojM5X/

Manuprat video viss labi izstastits, ceru noderees! ;)

Re: Bezmiega diskoķerra

Posted: 08 Nov 2011, 23:06
by Bezmiegs
Paldies, noderēja! :)
Tikai radās jautājums par to drošības karkasu. Cik skatījos, viņi paši no tām trubām metināja kopā viņu. Kā tur īsti ir, vai mājas apstākļos ko tādu var uzmetināt, ja sadabū pietiekami resnas un biezas trubas?

Re: Bezmiega diskoķerra

Posted: 08 Nov 2011, 23:10
by Pēteris
nav jēga braukt folkreisā ar vazu...