Nu redz kur Elf pateica labu lietu, man ar sākumā neienāca prātā, auksts motors vairāk patērē tāpēc, ka vajag treknāku maisījumu, un pievērtu čoku.
Pārbaudi termostatu, varbūt tu visu laiku brauc ar aukstu motoru. Tie termoststi žiguļiem mēdz ātri nobojāties īpaši tad, ja dzesēšanas šķidruma vietā ieliets ūdens, vai spēcīgi atšķaidīts ar ūdeni.
Nākamais protams ir karburātors. Ja daudz patērē droši vien lej iekšā pa daudz benzīnu, attiecībā tam cik tiek iesūkts gais.
Pirmā lieta, pārbaudi adatiņu pludiņam, varbūt ka karburators nepārtraukti pārlejās. Man tamlīdzīgi bija,
pat tukšgaitā strādājot benzīns vienkārši pilēja motorā iekšā pa abām karburātora kamerām. Tikāi tā parādība brīšiem ir brīžiem nē, kā adatiņai padādās trāpīt brīžiem noslēdz brīžiem nē.
Tālāk pārbaudi pludiņa līmeni, cik lielu tur un vai nau uzliktas lielākas dīzes naivā cerībā dabūt ārā lielāku jaudu. Ja līmeni uzliksi mazāku maisījums būs liesāks un patēriņš mazāks, bet ja uzliksi pārāk mazu būs mazāka jauda un grūtāk piestartēt. Tā kā izvēlies starp jaudu un ekonomiju. Labāk jau kaut kur pa vidam
Vēl labu pazīmi pārāk treknam maisījumam var noteikt lielāku gabalu brauktam un labi uzsilušam motoram. Ja pēc brauciena izslēdz aizdedzi un motors pēc tam vēl uzsit dažus darba gājienus un itkā negrib apstāties, tad ir krietni pa trekns maisījums, jo uz virzuļa palikušie izdedži kvēlo un turpina izdedzināt degmaisījumu pie izslēgtas aizdedzes.
Jā un protams aizdedzei jābūt noregulētai
Ar motora izārdīšanu gan nepārsteidzies, ja eļļu neēd, briesmīgi nedūmo, sveces ar ēlļu nepiesviež, par kartera venilāciju gāzes ārā kā par izpūtēju nepūš, uz tehnisko apskati atgāzes var pieregūlēt tīri labas, pa izpūtēju dzesēšanas šķidrumu ārā nepūš, un dzesēšanas šķidrums neburbuļo vai citas tamlīdžigas lietas nav, tad diez vai motors beigts.
Nu tas par tiem atvērtiem logiem un patēŗiņu
