Page 1 of 4

Ņiva 2121 ar turbīnu

Posted: 03 Sep 2016, 15:15
by Reno
Sveiki, ir Ņiva 2121 ar 1.7 karburatora dzinēju, ir vēlēšanās uzstādīt turbīnu.
Lūdzu dalieties ar savu pieredzi, ja ir kas tāds darīts, kāda tieši turbīna der, kur iegādāties, interesē viss detalizēti.
Paldies jau iepriekš atsaucīgajiem.

Re: Ņiva 2121 ar turbīnu

Posted: 03 Sep 2016, 15:34
by Micuks
Sveiks!
Gribi vienkārši uzlikt turbīnu, lai tāda tur būtu vai vajag arī jaudas pieaugumu?
Ja pēdējais variants tad standarta karburators nederēs un kopumā izmaksas nebūs adekvāts ieguvumam.

Re: Ņiva 2121 ar turbīnu

Posted: 03 Sep 2016, 19:02
by Миша
Kads budžets? 8)

Re: Ņiva 2121 ar turbīnu

Posted: 04 Sep 2016, 21:30
by kunkuls
Sveiks!
Gribi vienkārši uzlikt turbīnu, lai tāda tur būtu vai vajag arī jaudas pieaugumu?
Ja pēdējais variants tad standarta karburators nederēs un kopumā izmaksas nebūs adekvāts ieguvumam.
No sakuma uzliec un tad komente par ieguldijumiem un ieguvumiem :)

Re: Ņiva 2121 ar turbīnu

Posted: 04 Sep 2016, 22:32
by Micuks
Nemāci, ko man darīt jo sevišķi, ka nezini, kad, ko un kam esmu licis :) un tieši tāpēc arī komentēju, ka zinu kas un kā, nevis dzīvoju ilūzijās :)

Re: Ņiva 2121 ar turbīnu

Posted: 05 Sep 2016, 15:39
by kunkuls
Nemāci, ko man darīt jo sevišķi, ka nezini, kad, ko un kam esmu licis :) un tieši tāpēc arī komentēju, ka zinu kas un kā, nevis dzīvoju ilūzijās :)
Kuro gadu tu jau savam liec? Paradi kadu vazu, kuram esi uzlicis un man mute būs ciet.

Re: Ņiva 2121 ar turbīnu

Posted: 05 Sep 2016, 16:04
by robs
Vārdi karburātors un turbo nedrīkstētu būt minēti vienā teikumā :)
Kā miniums vajadzētu šprici, kāda VW dīzeļauto trubīnu un motora vadību. Ar turbo nav jēga čakarēties ja jaudu paceļ tikai mazliet. Bet virs 150zs standarta razdatkas, bremzes un citi mezgli kalpos īslaicīgi. 

Labāk uzlabo esošo dzinēju  - nedaudz lielāki virzuļi, sportiskāka galva, elektroniskā aizdedze un rezultāts būs labāks nekā tu gaidīji.

Re: Ņiva 2121 ar turbīnu

Posted: 05 Sep 2016, 16:45
by Micuks
Nemāci, ko man darīt jo sevišķi, ka nezini, kad, ko un kam esmu licis :) un tieši tāpēc arī komentēju, ka zinu kas un kā, nevis dzīvoju ilūzijās :)
Kuro gadu tu jau savam liec? Paradi kadu vazu, kuram esi uzlicis un man mute būs ciet.
Es ar atmosfēras turbinizēšanu nodarbojos ap 2005 gadu, kad man bija Misubishi Galant ar karburatoru, toreiz tika tas viss izstudēts, kā arī konsultējos pie cilvēkiem, kuri jau bija būvējuši un sapratu, ka uz karburatoru, kurš strādā ar atmosfērisko dzinēju tb uz gaisa iesūkšanu (caur, kuru netiek pūsts gaiss) būvēt turbo nav prāta darbs. Vēlāk jau pēc šprices motora swapa tika būvēti pirmie turbo varianti. Papēti karburatorā uzbūvi un varbūt tad sapratīsi, papēti kā savienota pludiņkamera ar difuzoriem, pastudē kā karburators darbojās un pastudē kā darbojas vecie rūpnieciski ražotie auto ar turbo uz karburatoriem, kāda ir turbo karburatoru konstrukcija. Protams, ka pārtaisīt to pašu ozonu vai solexsu var, bet tas ir ļoti sarežģīts process jo sevišķi  nokonfigurēt un saregulēt, lai degmaisījums būtu daudz maz atbilstošs dažādos režīmos! reti kurš māk labi saregulēt standartu, kur vēl šādu procedūru! Sportam to visu nokonfigurēt, kur vajag jaudu konkrētā apgriezienu diapazonā un kur vienalga patēriņš ir 2l vairāk vai mazāk, bet ielai ir "cita opera", kur 'vajadzīgi visi režimi un saprātīgs patēriņš.
Šodien tāpat kā pirms 10gadiem netrūkst turbinizētāju, kuri lielās cik viss labi iet un kā spolē ar trešo uz sausa ar bloķi, bet reāli tasē netiek līdz parastam atmosfēriskam standartam + motori jāmaina reizi mēnesī ja paveicās......... Vienkārši brutāli sametināt kolektoru, izpūtēju, savienot caurules mācēs jebkurš, kurš māk instrumentu, bet tā lai tas viss darbojas korekti un ir uzticams ar reālu ieguvumu, lai nepūš benzīnu pa visiem galiem caur karburatoru mācēs tikai retais un attiecīgi paprasīs honorāru ;)
Pēc tava teksta sanāk, ka kuro gadu burbinu "šodien jāuzliek turbo, šodien jāuzliek turbo" :D man tā nav prioritāte un nekad nav bijusi, būtu gribējis sen būtu uzlicis, bet uz karburatora to nedarīšu! daudziem cilvēkiem ir palīdzēts būvēt turbo projektus, reālais darbs dod reālu pieredzi ne tikai salasīto internetā.

Re: Ņiva 2121 ar turbīnu

Posted: 05 Sep 2016, 16:55
by Micuks
Vārdi karburātors un turbo nedrīkstētu būt minēti vienā teikumā :)
Kā miniums vajadzētu šprici, kāda VW dīzeļauto trubīnu un motora vadību. Ar turbo nav jēga čakarēties ja jaudu paceļ tikai mazliet. Bet virs 150zs standarta razdatkas, bremzes un citi mezgli kalpos īslaicīgi. 

Labāk uzlabo esošo dzinēju  - nedaudz lielāki virzuļi, sportiskāka galva, elektroniskā aizdedze un rezultāts būs labāks nekā tu gaidīji.
Veiksmīgam turbo projektam ir vajadzīgs regulējamais vadības bloks!
Protams ja atmosfērā sāk pūst kaut vai 0.5bar tas būs nedaudz dzīvāks, kaut gan degmaisījums vairs nebūs pareizs, tikai ja standarta vadības bloks būs ar adaptēšanās iespējām un pats piekoriģēs aizdedzi, degvielu. Citādi tas ir lieks svars klāt. Piemēram divi vienādi auto, abiem vienāds turbo setups, vienam programmējamais vadības bloks otrām standarta vadība, abiem iepūš 0,5bar. Saregulētais ar regulējamo vadību būs jautrāks un degmaisījums būs atbilstošs visos režīmos.
Ja radatkas, kārba un pārējie mezgi ir kārtībā tad nekas slikts tiem nenotiks pie tiem 150zs, ne jau visu laiku brauc pilnā pedālī, vairāk ietekmē griezes moments.

Re: Ņiva 2121 ar turbīnu

Posted: 05 Sep 2016, 21:01
by Reno
Sveiks!
Gribi vienkārši uzlikt turbīnu, lai tāda tur būtu vai vajag arī jaudas pieaugumu?
Ja pēdējais variants tad standarta karburators nederēs un kopumā izmaksas nebūs adekvāts ieguvumam.
Gribu jaudas pieaugumu, tāpēc izskatu visus variantus.
Tad es saprotu ka likt turbīnu karburātora dzinējam nav jēgas?